Thursday, May 20, 2010

10 cara mengelak TERTIDUR semasa MEMANDU


tertidur semasa memandu? kat sini ada cara untuk mengelakkan dari korang terlelap...
  • pastikan yang duduk di sebelah korang seorang yang kuat membebel.
  • jangan memandu seorang diri. kalau boleh bawak budak di bwah usia 5 tahun.
  • elakkan dari mendengar lagu-lagu yang berentak perlahan dan membosankan.
  • pasang radio kuat-kuat. kalau boleh lagu rancak.
  • letakkan gambar yang berwajah garang dan bengis di depan dashboard.
  • letakkan juga foto-foto kemalangan ngeri di setiap sudut kereta korang.
  • jangan letak sebarang bantal di dalam kereta korang.
  • ikut jalan yang banyak signboard untuk korang baca.
  • jangan basuh kereta selama mana yang mungkin dan pastikan bau kereta dengan kaki tidak ada perbezaan.
  • nampak signboard R&R terus je singgah dan tidurlah secukupnya.. jangan menyusahkan pengguna jalan raya yang lain.
aku bukannya ape...sebab aku yang rajin nak tertido mase memandu...lagi-lagi kalau waktu malam...mata ni macam dah tak boleh nak handle dah...asyik nak tertutup je...lagi-lagi kalau dengan aircond terpasang...puh layan...aku ade gak banyak pengalaman mase drive waktu malam...bukan pengalaman seram...mase aku tengah drive waktu malam aku pernah ternampak pokok yang rendang dekat tengah-tengah jalan raya...mase tu aku memang mengantuk sangat...pening jugak kepala aku...dari jauh aku dah perlahankan kereta...adoyai pelik betol...pastu ni lagi satu cerite best...sama jugak situasi tapi aku nampak lori parking menyimpang dekat tengah jalan highway...tak pelik pulak...dari jauh aku dah maki-maki lori tu...sekali dah dekat je rupanya lori tu parking tepi jalan...rupa-rupanya aku mengantuk...bahaya memandu mase mengantuk ni...macam-macam bende pelik boleh nampak...so mase mngantuk jangan memandu...INGATLAH ORANG TERSAYANG...

2 comments:

hasbullah said...

bagus pesanan untuk rakyat..

ezzatasyiq said...

macam sial. aku terhibur.. haha